La vida en Castellón de la Plana - Reisverslag uit Castellón de la Plana, Spanje van Sanne Peters - WaarBenJij.nu La vida en Castellón de la Plana - Reisverslag uit Castellón de la Plana, Spanje van Sanne Peters - WaarBenJij.nu

La vida en Castellón de la Plana

Blijf op de hoogte en volg Sanne

20 Januari 2015 | Spanje, Castellón de la Plana

Het is zover Chellie en ik zijn voor 6 maanden in Castellón de la Plana en gaan hier leven als echte locals. En dit betekent heel veel zoetigheid eten, sangria drinken en niet altijd op tijd komen ;)

De eerste dagen in Castellón zijn voorbij gevlogen en het Spaans spreken wordt nu al behoorlijk op de proef gesteld. En tja, dit gaat toch nog wel moeizamer dan ik had verwacht, maar gelukkig zijn we met ons tweeën en kunnen de Spanjaarden toch wel Engels! Nou ja de Spanjaarden die we hier tot nu toe gesproken hebben! De eerste dag in Castellón zijn we meteen naar de makelaar “Nuevo Fadrell” gegaan hiermee hadden we in Nederland al contact gehad. Dus vol goeie moet gingen we op zoek naar de makelaar. Daar werden we ontvangen door een nogal chaggie makelaar, waar we de naam al niet meer van weten! Tijdens het gesprek gaven wij op ons beste Spaans aan dat we appartementen wilde bekijken en hij gaf op zijn beste Engels aan dat het moeilijk was, omdat het maar voor 6 maanden is. Die middag gingen we twee appartementen bekijken, maar dit was al snel een grote teleurstelling. Appartement 1 lag echt centraal, leuk buurt en we zagen ons hier al wonen, maar we werden al snel wakker uit deze droom. Alles was oud, stoffig en het stonk... dit was het toch niet. Toen appartement 2, dit was een koophuis die ze wel voor 6 maanden konden verhuren aan ons. Het enigste nadeel was dat er geen stoelen, tafels, banken, tv, kussens etc. aanwezig waren, maar dit kon wel geregeld worden. Dus wat doe je dan? Een beetje radeloos besloten we om dit appartement toch maar te nemen, want je moet wat... toch? Op de terug weg naar huis bedachten we ons al snel, want daar willen we echt niet ons Spaanse leven beginnen!

Tegenover het Hostel waar wij de eerste dagen verbleven zit ook een makelaar, dus we dachten laten we maar eens kijken of ze hier een leuk appartementje voor ons hebben! En jawel hoor dit hadden ze, de volgende dag gingen we appartement 3 bekijken. We hadden om 1 uur afgesproken bij het appartement daar zou de makelaar “Pedro” op ons wachten, opvallend is dat Pedro gewoon op tijd was!!

Het appartement ligt super centraal! Om de hoek zijn 2 supermarkten, park Ribalta, Corte Inglés, stad op loop afstand en Burger King voor gratis Wifi. Want het volgende probleem is de wifi! Die kun je hier als niet Spanjaard eigenlijk niet regelen, maar wij kunnen niet zonder dus gingen op pad!Bij de Movistar wou een vrouw ons wel helpen, maar we zijn nu 7 dagen verder en hebben nog niks! We hopen dat dit nog gaat lukken, want hoe moeten we anders contacten met het thuisfront!

Op woensdag hebben we het contract voor het appartement ondertekend en kregen we de sleutels. Tijdens het gesprek ging alles zo snel en de kennissen van de verhuurster en de makelaars praatte zo snel dat ik de helft er niet van mee kreeg. Gelukkig spraken ze tussendoor ook Engels zodat wij wisten waar we een handtekening onder zetten. Na het ondertekenen van de contracten wou ik één van de vrouwen een hand geven als bedankje, maar vervolgens kreeg ik al twee zoenen op de wang. Dit is in Nederland wel even anders na het ondertekenen van een contract ;).

Morgen gaan we voor het eerst naar de UJI en leren we onze medestudenten kennen, Spannend!

• 20 Januari 2015 - 22:15

Anke:

Hey Sanne! Leuk om jou zo te kunnen volgen. Fijn dat je een geschikt appartement hebt gevonden!