Las palabras mágicas - Reisverslag uit Castellón de la Plana, Spanje van Sanne Peters - WaarBenJij.nu Las palabras mágicas - Reisverslag uit Castellón de la Plana, Spanje van Sanne Peters - WaarBenJij.nu

Las palabras mágicas

Blijf op de hoogte en volg Sanne

16 Maart 2015 | Spanje, Castellón de la Plana

Afgelopen week ben ik erachter gekomen dat ze in Spanje 2 magische woorden kennen! En dat zijn fiestas (feest) en fuegos (vuurwerk). Het was namelijk de week van de Magdalena en dat betekend 1 week lang feesten, muziek, parades en vuurwerk. Het begon afgelopen zaterdag met om 12.00 uur een vuurwerk show dit noemen ze Mascleatas dit zijn echt hele harden knallen dat eigenlijk geen vuurwerk genoemd kan worden. Na de opening hadden we zoiets van; wauw! Dit was het, maar nee hoor… door de hele stad wordt elke minuut misschien wel elke seconde 1 week lang vuurwerk afgestoken. Waar je ook loop schrik je je dood door de harde knallen, het wordt zelfs aangestoken door lieve kleine kinderen van 5 jaar en misschien nog wel jonger! Echt ongelooflijk. Ik heb echt genoeg vuurwerk gezien voor de komende 5 jaar ;). En dat ze in Spanje gek zijn dat wist ik eigenlijk al wel totdat we dinsdag avond naar mit mágica gingen. We hadden al een mail ontvangen met een waarschuwing doe geen kleren aan die snel in de brand kunnen vliegen. En draag sjaals of mutsen om je haar te bedenken. En nu snap ik echt helemaal waarom! Er staat een filmpje op Facebook en als je dat ziet dan weet je genoeg! Toch hebben ze hier ook mooi siervuurwerk en zo mooi heb ik nog nooit gezien! Ik heb nog nooit zo vaak “wauw ”gezegd op 1 avond. Met een groep mensen liep je van de ene vuurwerk show naar de andere in totaal waren er 3. En de ene overtrof de andere! Het waren echt veel “wauw” momentjes op 1 avond.

Waar precies de week van de Magdalena omgaat durf ik niet te zeggen. Het gaat er volgens mij om dat de mensen die in de bergen wonen naar de stad vertrokken. De week van de Magdalena is echt een trekpleister voor de toeristen! Ik heb nog nooit zoveel toeristen gezien in Castellón de la plana, omdat het stadje totaal niet toeristisch is.

Helaas, heeft de week van de Magdalena ook zijn slechte kant. En dat is het stierenvechten wat naast ons gebeurd! Ik snap dat het een deel van de cultuur is, maar toch snap ik niet dat mensen daar naar toe kunnen gaan! En als je het publiek hoort schreeuwen dan krijg je echt kippenvel hoe kun je het aanzien dat een stier gewoon gemarteld wordt en dood neervalt!

Toch is de week van de Magdalena echt een week die ik niet had willen missen en het is echt een aanrader als je dol op vuurwerk bent!

Ongeveer 1,5 week geleden ben ik bij mijn eerste voetbalwedstrijd ooit geweest en het was geweldig! De sfeer die er hing was echt heel leuk! Eerlijk gezegd weet ik al niet meer wie gescoord heeft maar wel dat Barcelona heeft gewonnen met 1-3 van Villarreal!

De komende tijd staan nog een paar leuke reizen op de planning! Aanstaande donderdag is las Fallas in Valencia en zaterdag gaan we twee dorpjes in de buurt bezoeken. Verder wil ik nog heel graag naar Barcelona, Madrid en naar IBIZA!!!:)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Castellón de la Plana

Sanne

Actief sinds 06 Jan. 2015
Verslag gelezen: 587
Totaal aantal bezoekers 1335

Voorgaande reizen:

06 Januari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: